Bu yıl sekizincisi düzenlenen ve 04-07 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen Travel Türkiye İzmir Turizm Fuarı sona erdi. Fuarı 30 ayrı ülkeden 900’e yakın firma ve 30 bine yakın kişi ziyaret etti. Fuarda Rize Valiliği’nin hazırlamış olduğu Zilkale, kemer köprü, tarihi Fındıklı Konağı, dere, canlı alabalık ve atmaca temalı, ayrıca gerçek çay toplama imkanı da sunan doğa konseptli Rize standı yoğun ilgi gördü. Ziyaretçiler Rize’nin kültürel ve turistik değerlerini yakından görme fırsatı buldular.
Rize’nin kültürel ve doğal değerlerini tanıtmak amacıyla kurulan standda Rize grubu olarak Rize Valisi Ersin Yazıcı başta olmak üzere Rize Belediye Başkanı Prof. Dr. Reşat Kasap, İl Genel Meclisi Başkanı Muhammet Avcı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Karaman, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şaban Aziz Karamehmetoğlu, Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Erdoğan, Vali Yardımcıları Emre Çınar, Şefik Aygöl, İl Kültür ve Turizm Müdürü İsmail Hocaoğlu, Rizem Kültür ve Turizm Derneği üyeleri ile Rize’de faaliyet gösteren otel ve acenta temsilcileri hazır bulundular.
Fuarın ilk günü turizm sektörü temsilcilerine verilen açılış kokteyline katılım yüksek oldu. Rize standını çok sayıda ziyaretçinin yanı sıra İzmir Valisi, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, diğer illerin valileri, belediye başkanları, sektör temsilcileri, seyahat acentası temsilcileri ziyaret etti. Yerli ve yabancı seyahat acentası temsilcileri ile görüşmeler yapıldı. Rize’nin tanıtım kitapçığı ve broşürleri fuarda yer alan tur operatörlerine takdim edildi. Rize’nin kültür ve turizmi konuşuldu ve davetler yapıldı.
Standa gelen ziyaretçilere Rize simidi, pepeçura, laz böreği, peynir, mısır unu helvası, bal ve lokumun yanı sıra çeşitli yöresel hediyeler takdim edildi. Tulum, kemençe sesleri ve horonun eksik olmadığı Rize standında Çaykur da gelen ziyaretçilere çay ikram etti. Rize’nin tarihi, doğal güzellikleri ve turistik değerlerini yansıtan doküman ve tanıtıcı materyaller dağıtıldı.
Travel Türkiye İzmir Turizm Fuarı’nda Rize’nin her yönüyle, en üst düzeyde dört gün boyunca temsil edilmesi; tarihi, kültürel, doğal, ekonomik ve turistik değerlerinin tüm yönleri ile tanıtılması, Rize’nin ulusal ve uluslararası turizm pazarına açılma noktasında önemli katkılar sağladı.