SORU: TURİZM AMAÇLI KONUT İZİN BELGE BAŞVURUSU NEREYE VE NASIL YAPILIR?
CEVAP:
1- Başvuru Kültür ve Turizm Bakanlığına E-Devlet üzerinden yapılır.
2- Başvuru sahibi gerçek kişi ise T.C. numarası ve şifresiyle E-Devlet sistemine girilir.
3- Başvuru sahibi tüzel kişi ise şirkette imzaya yetkili kişinin T.C. numarası ve şifresiyle E-Devlet sistemine girilir, imza sirküsü sisteme yüklenir.
3- E-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama yerine: Turizm Amaçlı Konut İzin Belgesi Başvurusu yazılır, ‘Uygulamaya Git’ linki tıklanır ve burada yer alan ‘Yeni İzin Belge Başvurusu’ bölümünden taranan ve sunulması gerekli evraklar sisteme yüklenerek belge başvurusu yapılır.
SORU: TURİZM AMAÇLI KONUT İZİN BELGESİ BAŞVURULARDA GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?
CEVAP: Turizm Amaçlı Konut İzin Belgesi başvurularında istenen belgeler:
1- Başvuru sahibinin T.C. kimlik örneği (yeni kimlik), tüzel kişi olarak başvuru yapılması durumunda imza sirküsü)
2- Başvuru yapan kişiye ait veya üst kullanım hakkı verilen mesken/konut nitelikli tapu,
3- Tapuda konut/mesken/ev nitelemesi yoksa tapu ile birlikte yapı izin belgesi (imar barışı ile alınan) ve yapı kullanma izin belgesi
4- Vekalet ile yapılan başvurularda vekaletname örneği
5- Adres kayıt belgesin mühürlü+kaşeli+tarihli+imzalı olacak şekilde ilgili idaren alınarak sisteme yüklenmesi
6- Paylı mülkiyetlerde tek konutun bulunması durumunda: konut sahibi tüm kişilerin kimlik örnekleri ile muvafakat ve bakanlığa karşı sorumludur beyanı evrakı
7-Paylı katlı mülkiyette birden fazla bağımsız bölümlü konut var ise hangi konutun kime ait olduğunu gösterir noter onaylı paylaşım sözleşmesinin ve tüm konutları tanımlar adres kayıt belgesi evrakı,
8- Birden fazla konutun bulunduğu kat irtifakı/kat mülkiyeti bulunan bir binada yer alması durumunda tün bağımsız konut izin belgesi sahiplerinin konutun kiralanmasına izin verdiği noter onaylı muvafakatname,
9-UETS adresi (kullanıcıların kendilerini alıcı olarak işaretlemeleri ve tebligatın bu adrese yapılacağının beyan edilmesi gerekmektedir.) (uets hesap bilgilerinde, kullanım şekli: alıcı işaretlenmelidir.)
Not: Evrakları kontrol edilen ve herhangi bir evrak eksiği bulunmayan başvurular, denetim programına alınır, konutun mahallinde Yönetmenliğin 9. Maddesine göre denetim yapılır ve denetim raporu hazırlanır, uygun olarak tespit edilen başvurular için belge düzenlenme süreci başlar, belge ve plaket ücreti olan (7500+7500) 15.000 TL Bakanlığın hesabına yatırtılıp e-devlet sisteminden dekontların yüklenmesi yaptırılır, ödeme belirlendiği şekilde yapılmış ise belge düzenlenir. Denetim raporunda uygun olmayan başvurular ile ilgili gerekli idari işlem yapılır.